Crisis Management (ILV)
BackCourse lecturer:
Prof.in Dr.in
Rahel Schomaker
Course number | M-PM3.05 |
Course code | Krism |
Curriculum | 2011 |
Semester of degree program | Semester 3 |
Mode of delivery | Presencecourse |
Units per week | 2,0 |
ECTS credits | 3,0 |
Language of instruction | German |
Students will learn the key tasks and instruments in the field of human resources management and crisis management know. They recognize leadership and contact management tools to practical. This knowledge is in the courses "conflict management and negotiation," "Social Psychology of Leadership" taught "media training", "crisis management" and "Public Leadership".
No data available
Identification and analysis of crisis situations, development of strategies to deal with a crisis, introduction and tracking of corrective measures, strategies for crisis prevention, risk management, crisis plan.
Books:
Glasl, F. (2008): Konfliktmanagement. Ein Handbuch für Führungskräfte, Beraterinnen und Berater. Haupt Verlag.
Birker, G./ Birker, K. (2007): Teamentwicklung und Konfliktmanagement. Berlin: Cornelsen.
Wannenwetsch, H. (2006): Erfolgreiche Verhandlungsführung in Einkauf und Logistik. Berlin: Springer.
Greiter, I. (2001): Kreativität bei Verhandlungen und im Alltag. Wien: Manz.
Anderson, K. (1994): Wie Sie erreichen was Sie wollen. Frankfurt/Main: Campus.
Aronoson, E. u.a. (2008): Sozialpsychologie. Pearson Studium.
L./Wiswede, G. (2002): Grundlagen der Sozialpsychologie. München/Wien: Oldenbourg.
Fischer, Holtbrügge, D. (2007): Personalmanagement. Berlin: Springer.
Becker, M. (2005): Systematische Personalentwicklung. Planung, Steuerung und Kontrolle im Funktionszyklus. Stuttgart: Schäffer-Poeschel.
Hinterhuber, H. (2004): Leadership. Frankfurt/Main: Frankfurter Allgemeine Buch im F.A.Z.-Institut.
Dietl, S./Speck, P. (2003): Strategisches Ausbildungsmanagement. Heidelberg: Sauer.
Hutzschenreuter, T./Griess-Nega, T. (2008): Krisenmanagement. Grundlagen - Strategien - Instrumente. Gabler.
Roselieb, F./ Dreher, M. (2007): Krisenmanagement in der Praxis. Von erfolgreichen Krisenmanagern lernen. Berlin: Schmidt.
Diegemann, L. u.a. (2004): Medientraining. Cometis Publishing.
Kirchner, A./ Brichta, R. (2002): Medientraining für Manager. In der Öffentlichkeit überzeugen - Investor Relations und Public Relations optimieren. Gabler Verlag.
Journals:
Journal für Konflikt- und Gewaltforschung
Zeitschrift für Konfliktmanagement: Mediation, Verhandeln, Vertragsgestaltung
Gruppendynamik und Organisationsberatung: Zeitschrift für angewandte Sozialpsychologie
Zeitschrift für Sozialpsychologie
International Journal of Leadership in Public Services
Zivile Krisenprävention: Umwelt und Ressourcen
No data available
Continuous Assessment character