Collaboration & Cooperation Group III (ILV)

Back

Course lecturer:

FH-Prof.in MMag.a Dr.in

 Vera Seyer

image

Mag.a

 Gerhild Wieser
Course numberB4.06360.10.030
Course codeZ&K
Curriculum2024
Semester of degree program Semester 1
Mode of delivery Presence- and Telecourse
Units per week0,9
ECTS credits1,5
Language of instruction German

On successful completion of the course, students are able to:

  • organize themselves for the completion of team tasks
  • deal with conflicts and feedback in the team

On successful completion of the course, students are able to:

  • organize themselves for the completion of team tasks
  • deal with conflicts and feedback in the team

Adenyi, T. (2020): Stages of Conflict. In: Adenyi, T.O. (Eds) Elements of peace studies and conflict resolution. Enugu: Oktek Publishers

Böckelmann, C./Mäder, K. (2018) Fokus Personalentwicklung. Konzepte und ihre Anwendung im Bildungsbereich (2. Aufl.). Springer: Berlin.

Kauffeld, S. (2016). Nachhaltige Personalentwicklung und Weiterbildung. Betriebliche Seminare und Trainings entwickeln, Erfolge messen, Transfer sichern (2. Aufl.). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. (2019). Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (3. Aufl.). Berlin: Springer.

Kauffeld, S./Spurk, D. (Hrsg.) (2019). Handbuch Karriere und Laufbahn-management. Berlin: Springer.

Kleinmann, M. (2013). Assessment Center (2.Aufl.) Göttingen: Hogrefe.
Krumm, S./Mertin, I./Dries, C. (2012). Kompetenzmodelle. Göttingen: Hogrefe.

Langheiter, A. (2022). Trainingsdesign. Wie Sie gut durchdachte, lebendige und passgenaue Weiterbildungskonzepte entwickeln (3. Aufl.). Bonn: Manager Seminare Verlags GmbH - Edition Training aktuell.

Leonard, J. (2022): 5 Tips for Healthy Conflict Resolution in the Workplace. Business2Community URL: https://www.business2community.com/human-resources/5-tips-for-healthy-conflict-resolution-in-the-workplace-02105355

Mastrogiacomi, S./Osterwalder, A./Smith, A. (2021): High-Impact Tools für Teams: Teammitglieder koordinieren, Vertrauen aufbauen und rasch Ergebnisse erzielen mit 5 praktischen Tools. Frankfurt: Campus Verlag.

Nerdinger, F.W./Blickle, G./Schaper, N. (2019). Arbeits- und Organisationspsychologie (4. Aufl.). Berlin: Springer.

Schuler, H./Kanning, U.P. (Hrsg.) (2014). Lehrbuch der Personalpsychologie (3.Aufl.) Göttingen: Hogrefe

Shonk, K. (2023): 3 Types of Conflict and How to Address Them. In: Harvard Law School Daily Blog. URL: https://www.pon.harvard.edu/daily/conflict-resolution/types-conflict/

Stone, D./Patton, B./Heen, S. (2010): Difficult Conversations: How to Discuss What Matters Most. London: Penguin Books.

Wegerich, C. (2015). Strategische Personalentwicklung in der Praxis. Instrumente, Erfolgsmodelle, Checklisten, Praxisbeispiele (3. Aufl.). Berlin: Springer.

Moderated group work, lecture, discussion, individual exercises, self-study, case studies

Cumulative module grade: The individual course grade of ILV "Collaboration & Cooperation" is incorporated into the overall module grade and is weighted in accordance with its assigned ECTS credits.
Assessment type: continuous assessment
Assessment method/s: Guided written reflection based on content covered and active participation.
Successful completion of the course: grade "Successfully completed"