Titel | Autor | Jahr |
---|
Titel | Autor | Jahr |
---|
Laufzeit | Jänner/2024 - Dezember/2026 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Internationale Beziehungen |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | ERASMUS-EDU-2023-CBHE-STRAND-1; Type: ERASMUS-LS |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Internationalization and sustainability are growing missions of Higher Education institutions (HEIs) worldwide aimed to promote a high
quality and interconnected academic system responding to the emerging global challenges and the training needs of the new
students’generation.
The “Sustainability and Internationalization capacities to promote modernisation of Newcomers Higher Education in Neighbourhood East
Countries” (SIN-NEC) project addresses the need to enhance sustainability and internationalization competences of less-experienced,
newcomers Armenian (AM) and Ukrainian (UA) Higher Education Institutions (HEIs) with the support of 3 EU partners (2 HEIs, 1 private
company) and 1 experienced AM HEI.
To fulfill this goal, the project, after a comprehensive self-assessment, will build capacities of academics, managers and administrative staff
on planning and development of strategies and action plans towards internationalization and sustainability. The project will upskill
teachers on teaching and training on innovative pedagogics and digital tools in virtual environments to enhance their internationalization
potential. Training will be addressed to sustainability and sustainable entrepreneurship that will be used to develop and pilot new modules.
Main project results:
-Enhanced capabilities of the 7 newcomer and less-experienced HEIs that will be exploited in modern strategic plans and actions on
internationalisation and sustainability
-Upskilled teachers on new teaching methodologies, language strategy, heterogeneous learner management, Virtual Exchange, and
sustainability
-Modernization of equipment and software of AM and UA universities to support internationalization and virtual exchanges
The interconnected SIN-NEC activities by knowledge transfer and best practices exchange will promote the internationalisation the
newcomers HEIs and enhance the awareness on sustainability aspects that could be used as a model to be further exploited in other
environments
- EACEA: The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (Fördergeber/Auftraggeber)
- Eurasia International University
- Armenian State Institute of Physical Culture and Sport
- Northern University
- YEREVAN HAYBUSAK UNIVERSITY
- Alfred Nobel University
- Kharkiv national university of radioelectroniсs
- Institute for Digitalisation of Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine
- sumo Technologies
- University of Teramo (Lead Partner)
- Kharkiv National University of Internal Affairs
Laufzeit | August/2022 - Juli/2025 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Internationale Beziehungen |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA171-HED - Mobility of higher education students and staff |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Österreich und Brasilien, Israel, Malaysia, Namibia, Südafrika, Tanzania
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | August/2019 - Juli/2022 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Unternehmensführung |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Südafrika und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | August/2019 - Juni/2022 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Bautechnik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Russische Föderation und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - Juni/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Elektronik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Ukraine und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - Juni/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Interkulturelle Kommunikation |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Russische Föderation und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | September/2018 - Juni/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Gesundheitswissenschaften |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Kosovo und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - Juni/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Elektronik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Bosnien und Herzegovina und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - Juli/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Elektronik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Armenien und Österreich gefördert
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - August/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Elektronik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Albanien und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Februar/2014 - Dezember/2016 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Bildungsforschung |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Tempus, 543950-TEMPUS-1-2013-1-ME-TEMPUS-SHMHES, Agreement - 2013 - 4603/001-001 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Aim of the project: 1.development of a plan for introducing the learning outcomes at the regional partners’ universities, as well as preparation of a Strategy for introducing learning outcomes; 2.training teachers for defining learning outcomes ; 3.establishing organization structure at the study programme for introducing learning outcomes; 4.preparation of learning outcomes for selected study programmes, including also enabling students and employers to define the learning outcomes; 5.Defining content and methods of assessment of outcomes and subjects; 6. Structuring curricula with the desirable combination of learning outcomes; 7. defining of ECTS credits in compliance with the learning outcomes; 8. presentation of obtained results, recommendations, experience in work and good practice for continuing work on selected study programmes, as well as preconditions for work on other study programmes of institutions in partner countries.
- EACEA: The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (Fördergeber/Auftraggeber)
- University of Montenegro (Lead Partner)
- Ministry of Education of Montenegro
- Employment Agency of Montenegro
- Chamber of Economy of Montenegro
- UNIVERSITY MEDITERRANEAN
- UNIVERSITY DONJA GORICA
- The Danish School of Education, Aarhus University
- National and Kapodistrian University of Athens
- World University Service - Austria
Laufzeit | Jänner/2024 - Dezember/2026 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Internationale Beziehungen |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | ERASMUS-EDU-2023-CBHE-STRAND-1; Type: ERASMUS-LS |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Internationalization and sustainability are growing missions of Higher Education institutions (HEIs) worldwide aimed to promote a high
quality and interconnected academic system responding to the emerging global challenges and the training needs of the new
students’generation.
The “Sustainability and Internationalization capacities to promote modernisation of Newcomers Higher Education in Neighbourhood East
Countries” (SIN-NEC) project addresses the need to enhance sustainability and internationalization competences of less-experienced,
newcomers Armenian (AM) and Ukrainian (UA) Higher Education Institutions (HEIs) with the support of 3 EU partners (2 HEIs, 1 private
company) and 1 experienced AM HEI.
To fulfill this goal, the project, after a comprehensive self-assessment, will build capacities of academics, managers and administrative staff
on planning and development of strategies and action plans towards internationalization and sustainability. The project will upskill
teachers on teaching and training on innovative pedagogics and digital tools in virtual environments to enhance their internationalization
potential. Training will be addressed to sustainability and sustainable entrepreneurship that will be used to develop and pilot new modules.
Main project results:
-Enhanced capabilities of the 7 newcomer and less-experienced HEIs that will be exploited in modern strategic plans and actions on
internationalisation and sustainability
-Upskilled teachers on new teaching methodologies, language strategy, heterogeneous learner management, Virtual Exchange, and
sustainability
-Modernization of equipment and software of AM and UA universities to support internationalization and virtual exchanges
The interconnected SIN-NEC activities by knowledge transfer and best practices exchange will promote the internationalisation the
newcomers HEIs and enhance the awareness on sustainability aspects that could be used as a model to be further exploited in other
environments
- EACEA: The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (Fördergeber/Auftraggeber)
- Eurasia International University
- Armenian State Institute of Physical Culture and Sport
- Northern University
- YEREVAN HAYBUSAK UNIVERSITY
- Alfred Nobel University
- Kharkiv national university of radioelectroniсs
- Institute for Digitalisation of Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine
- sumo Technologies
- University of Teramo (Lead Partner)
- Kharkiv National University of Internal Affairs
Laufzeit | August/2022 - Juli/2025 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Internationale Beziehungen |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA171-HED - Mobility of higher education students and staff |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Österreich und Brasilien, Israel, Malaysia, Namibia, Südafrika, Tanzania
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Jänner/2024 - Dezember/2026 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Internationale Beziehungen |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | ERASMUS-EDU-2023-CBHE-STRAND-1; Type: ERASMUS-LS |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Internationalization and sustainability are growing missions of Higher Education institutions (HEIs) worldwide aimed to promote a high
quality and interconnected academic system responding to the emerging global challenges and the training needs of the new
students’generation.
The “Sustainability and Internationalization capacities to promote modernisation of Newcomers Higher Education in Neighbourhood East
Countries” (SIN-NEC) project addresses the need to enhance sustainability and internationalization competences of less-experienced,
newcomers Armenian (AM) and Ukrainian (UA) Higher Education Institutions (HEIs) with the support of 3 EU partners (2 HEIs, 1 private
company) and 1 experienced AM HEI.
To fulfill this goal, the project, after a comprehensive self-assessment, will build capacities of academics, managers and administrative staff
on planning and development of strategies and action plans towards internationalization and sustainability. The project will upskill
teachers on teaching and training on innovative pedagogics and digital tools in virtual environments to enhance their internationalization
potential. Training will be addressed to sustainability and sustainable entrepreneurship that will be used to develop and pilot new modules.
Main project results:
-Enhanced capabilities of the 7 newcomer and less-experienced HEIs that will be exploited in modern strategic plans and actions on
internationalisation and sustainability
-Upskilled teachers on new teaching methodologies, language strategy, heterogeneous learner management, Virtual Exchange, and
sustainability
-Modernization of equipment and software of AM and UA universities to support internationalization and virtual exchanges
The interconnected SIN-NEC activities by knowledge transfer and best practices exchange will promote the internationalisation the
newcomers HEIs and enhance the awareness on sustainability aspects that could be used as a model to be further exploited in other
environments
- EACEA: The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (Fördergeber/Auftraggeber)
- Eurasia International University
- Armenian State Institute of Physical Culture and Sport
- Northern University
- YEREVAN HAYBUSAK UNIVERSITY
- Alfred Nobel University
- Kharkiv national university of radioelectroniсs
- Institute for Digitalisation of Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine
- sumo Technologies
- University of Teramo (Lead Partner)
- Kharkiv National University of Internal Affairs
Laufzeit | August/2022 - Juli/2025 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Internationale Beziehungen |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA171-HED - Mobility of higher education students and staff |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Österreich und Brasilien, Israel, Malaysia, Namibia, Südafrika, Tanzania
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Jänner/2024 - Dezember/2026 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Internationale Beziehungen |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | ERASMUS-EDU-2023-CBHE-STRAND-1; Type: ERASMUS-LS |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Internationalization and sustainability are growing missions of Higher Education institutions (HEIs) worldwide aimed to promote a high
quality and interconnected academic system responding to the emerging global challenges and the training needs of the new
students’generation.
The “Sustainability and Internationalization capacities to promote modernisation of Newcomers Higher Education in Neighbourhood East
Countries” (SIN-NEC) project addresses the need to enhance sustainability and internationalization competences of less-experienced,
newcomers Armenian (AM) and Ukrainian (UA) Higher Education Institutions (HEIs) with the support of 3 EU partners (2 HEIs, 1 private
company) and 1 experienced AM HEI.
To fulfill this goal, the project, after a comprehensive self-assessment, will build capacities of academics, managers and administrative staff
on planning and development of strategies and action plans towards internationalization and sustainability. The project will upskill
teachers on teaching and training on innovative pedagogics and digital tools in virtual environments to enhance their internationalization
potential. Training will be addressed to sustainability and sustainable entrepreneurship that will be used to develop and pilot new modules.
Main project results:
-Enhanced capabilities of the 7 newcomer and less-experienced HEIs that will be exploited in modern strategic plans and actions on
internationalisation and sustainability
-Upskilled teachers on new teaching methodologies, language strategy, heterogeneous learner management, Virtual Exchange, and
sustainability
-Modernization of equipment and software of AM and UA universities to support internationalization and virtual exchanges
The interconnected SIN-NEC activities by knowledge transfer and best practices exchange will promote the internationalisation the
newcomers HEIs and enhance the awareness on sustainability aspects that could be used as a model to be further exploited in other
environments
- EACEA: The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (Fördergeber/Auftraggeber)
- Eurasia International University
- Armenian State Institute of Physical Culture and Sport
- Northern University
- YEREVAN HAYBUSAK UNIVERSITY
- Alfred Nobel University
- Kharkiv national university of radioelectroniсs
- Institute for Digitalisation of Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine
- sumo Technologies
- University of Teramo (Lead Partner)
- Kharkiv National University of Internal Affairs
Laufzeit | August/2022 - Juli/2025 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Internationale Beziehungen |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA171-HED - Mobility of higher education students and staff |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Österreich und Brasilien, Israel, Malaysia, Namibia, Südafrika, Tanzania
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | August/2019 - Juni/2022 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Bautechnik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Russische Föderation und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | August/2019 - Juli/2022 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Unternehmensführung |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Südafrika und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | August/2022 - Juli/2025 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Internationale Beziehungen |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA171-HED - Mobility of higher education students and staff |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Österreich und Brasilien, Israel, Malaysia, Namibia, Südafrika, Tanzania
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - August/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Elektronik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Albanien und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - Juli/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Elektronik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Armenien und Österreich gefördert
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - Juni/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Elektronik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Bosnien und Herzegovina und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | September/2018 - Juni/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Gesundheitswissenschaften |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Kosovo und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - Juni/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Interkulturelle Kommunikation |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Russische Föderation und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Juli/2018 - Juni/2021 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Elektronik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Ukraine und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | August/2019 - Juni/2022 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Bautechnik |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Russische Föderation und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | August/2019 - Juli/2022 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Unternehmensführung |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Erasmus+ KA107 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Es werden Mobilitäten zwischen Südafrika und Österreich unterstützt
- OeAD - Österreichischer Austauschdienst (Fördergeber/Auftraggeber)
Laufzeit | Februar/2014 - Dezember/2016 |
Projektleitung | |
Projektmitarbeiter*innen | |
Forschungsschwerpunkt | Bildungsforschung |
Studiengang | |
Forschungsprogramm | Tempus, 543950-TEMPUS-1-2013-1-ME-TEMPUS-SHMHES, Agreement - 2013 - 4603/001-001 |
Förderinstitution/Auftraggeber |
Aim of the project: 1.development of a plan for introducing the learning outcomes at the regional partners’ universities, as well as preparation of a Strategy for introducing learning outcomes; 2.training teachers for defining learning outcomes ; 3.establishing organization structure at the study programme for introducing learning outcomes; 4.preparation of learning outcomes for selected study programmes, including also enabling students and employers to define the learning outcomes; 5.Defining content and methods of assessment of outcomes and subjects; 6. Structuring curricula with the desirable combination of learning outcomes; 7. defining of ECTS credits in compliance with the learning outcomes; 8. presentation of obtained results, recommendations, experience in work and good practice for continuing work on selected study programmes, as well as preconditions for work on other study programmes of institutions in partner countries.
- EACEA: The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (Fördergeber/Auftraggeber)
- University of Montenegro (Lead Partner)
- Ministry of Education of Montenegro
- Employment Agency of Montenegro
- Chamber of Economy of Montenegro
- UNIVERSITY MEDITERRANEAN
- UNIVERSITY DONJA GORICA
- The Danish School of Education, Aarhus University
- National and Kapodistrian University of Athens
- World University Service - Austria